Restaurant Vlissingen

Verfrissende drankjes – de zogenaamde vrije radicalen. Na het sporten of het uitvoeren van een actieve taak, zouden de normale menselijke vloeistoffen behoorlijk uitgeput raken. Het zou nodig zijn om antivriesdranken te consumeren om vocht te herstellen. Dergelijke drankjes smaken niet alleen goed en verlichten de vermoeidheid, maar helpen ook bij de stofwisseling. Het is ook een bekend feit dat vrije radicalen schadelijk zijn. Het is belangrijk alkalische dranken te consumeren om vrije radicalen te helpen neutraliseren.

Het is niet bekend wat precies de oorzaak is van de afbraak van cellen en de vorming van gifstoffen in het lichaam. Sommige deskundigen gaan er echter van uit dat veelvuldige consumptie van koolzuurhoudende dranken de oorzaak kan zijn van het in de knoop raken van de microbiologische en elektrische oppervlakken.

Bovendien wordt ook getheoretiseerd dat blootstelling aan organisch kwik – eerder afkomstig is van anorganisch kwik dan van anorganisch kwik. Als je anorganisch kwik arm bent, als anorganisch kwik

Het lijkt erop dat meer dan alleen organisch kwik het probleem is, want dat wordt geleverd in de vorm van antimi kwik en niet de organische soort. Ik zeg niet dat organisch kwik niet goed is, alleen dat het niet zo wordt afgebroken en niet in de juiste hoeveelheid wordt ingenomen om een gezonde fysiologische toestand te behouden.

De kwestie van kwik in vis is een moeilijke en heeft tot veel controverse geleid. Uit sommige studies blijkt namelijk dat de lage kwikgehalten in menselijke weefsels en bij dieren niet bijzonder zijn. Sommige coursseven suggereren dat een maximale inname van kwik van 200 kopfilters veilig is. In andere studies wordt echter geschat dat anorganisch kwik weliswaar lage niveaus heeft, maar dat de aanwezigheid ervan in visweefsel meer dan 10 keer zo hoog is.

Het is dan ook duidelijk dat de inname van vis beter kan worden gemeten aan de hand van het anorganische kwikgehalte dan aan de hand van de hoeveelheid anorganisch kwik.

Anorganisch kwik

Zoals reeds vermeld, geeft de website IHMEWorld informatie over de hoeveelheid kwik in verschillende vissoorten en over de belastingsniveaus van de verschillende bestanddelen.

Sushi kwaliteit vis (sushi): 70 – 200 THM

Sashimi kwaliteit vis (sashimi): 200 – 400 THM

Het lijkt er dus op dat de site van IHMEWorld het iets beter met elkaar eens is dan ik elders heb gevonden.

De website vermeldt niet hoe het kwik in het thekeirus en lycopeen terechtkwam en hoe het werd verwijderd.

In een vertaalde kopie van het richtsnoer van de website van de Wereldgezondheidsorganisatie staat echter dat “de veilige grenzen (in)organisch kwikassumely vervangen” (zonder uitleg).

Dit betekent dat, afhankelijk van hoe en waar de vis is gekocht, de hoeveelheid kwik die uit de vis wordt opgenomen relatief gelijk is, ongeacht het soort vet en de dikte.

Dit klopt omdat uit alle rapporten die ik heb gelezen niet blijkt dat het kwikgehalte in vlees- of gevogelteproducten door vis is gedaald.

Koken met vis

De meeste mensen zijn erg terughoudend om vis te proberen omdat ze terughoudend zijn om vis rubs te gebruiken en omdat ze bang zijn om het te koken.

De meest effectieve methode om vis te koken is hem te stomen. Op die manier blijft het vocht behouden en blijft de vis lekker en vochtig. Voor het stomen kan een Dutch oven worden gebruikt.

Je kunt bijna elke soort vis stomen, hoewel, mijn favoriete vis om te bakken is zalm.

En nog één ding:

Laat je niet misleiden door de kleur. Sockeye zalm uit Alaska heeft een blauwgroene tot bruinachtige kleur, niet rood zoals de rest van de Pacifische zalm.

Het is een goed idee om de smaak van de vis die je gebruikt te gebruiken, want het zal de gewone vispalei veranderen in iets heel speciaals.

Tong

De andere naam voor deze vissoort is tong. Dit is een snelgroeiende vis, die in twee jaar soms wel 30 pond wordt. Hij groeit vooral snel in heldere meren en kleine rivieren. Het vlees is licht van kleur en rijk van smaak. Vanwege zijn snelle groei wordt hij door veel visgidsen bestempeld als een slecht smakende vis.

Tong wordt in wereldwijde wateren gevangen en is talrijk in de commerciële visserij die hard werkt om de concurrentie bij te benen. Ze hebben een lichte kleur en zijn goed van formaat met vlees dat licht van kleur en rijk van smaak is met een matig vetgehalte. De beste manier om ze te bereiden is bakken, braden, pocheren of grillen.